Hallå!!! Klicka och rösta...

Hallå!!! Klicka och rösta...
Rösta på den här bloggen genom att klicka på loggan.

tisdag 19 oktober 2010

spackling

I dag kom målaren till huset och började spackla alla skarvar i de gipsade väggarna. Jag var där och bytte några ord med honom tillsammans med pappa (som fotade - det är därför jag är med på några bilder för ovanlighetens skull).

Här är vårt sovrum och väggen mot klädkammaren. Där inne ingår målning, men vi ska nog hitta nån rolig tapet att sätta där istället.

Här är den vackra utsikten från det som blir matplatsen. Rakt ut mot mamma och pappas hus och de andra grannarna.


Här står jag och snackar med både Snickar'n - aka Bygg-Göran - och målaren Fredrik.

2 kommentarer:

  1. Tack för din kommentar på vår blogg. (Har lugnat ner mig lite nu, men hoppas verkligen HTH tar sig i kragen).

    Ja, man blir ju inte avundsjuk på målaren direkt, det går ju åt några hinkar spackel till ett helt hus ;-) Det är så häftigt när de kommer igång med ytlagren och man kan börja skönja hur det faktiskt kommer bli.

    :-) // Jennifer

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar på vår blogg, (har lugnat ner mig lite nu, men hoppas att HTH tar sig i kragen och löser det på ett bra sätt).

    Ja, man är ju inte avundsjuk på målaren direkt. Det går ju åt några hinkar spackel till ett helt hus ;-) Det är så häftigt när de börjar med ytlagren och man kan börja skönja hur det faktiskt kommer bli.

    MVH / Jennifer :-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...