Hallå!!! Klicka och rösta...

Hallå!!! Klicka och rösta...
Rösta på den här bloggen genom att klicka på loggan.

söndag 27 februari 2011

Från stort till smått.

I dag satta Mårten upp de sista dörrarna på skåpen i groventrén så nu är det fritt fram att börja stuva upp grejer där... Förra veckan var Svante - vår alltid lika glatt och brett leende elektriker - här och fixade lite. Bland annat så satte han upp skåpsbelysningen som lyser så fint på bilden nedan.

Även ett annat stort projekt har påbörjats av min käre sambo - garageprojektet!!

Från början var planen att garaget skulle vara den del av huset där vi skulle komma i ordning först - för att kunna stuva undan grejer efterhand som vi kom i ordning i de andra rummen. Tyvärr sket det sig eftersom garaget inte blev klart på grund av att ytterväggen var sned och fick reglas upp på insidan, något som drog ut på tiden och garaget blev belamrat med allsköns grejer.

I dag tog Mårten dock itu med det hela och letade rätt på vårt hyllsystem och alla tillhörande delar och har börjat skruva ihop den efterlängtade förvaringen...

Att garaget inte är vare sig spacklat eller målat känns som om det kvittar i nuläget - det är ju faktiskt bara garaget/förrådet.

De allra sista lådorna med grejer som vi förvarat hos mamma och pappa hämtade vi in till oss i dag också - sju kartonger med böcker, pärmar och fotoalbum.

Jag tog mig an böckerna. Tidigare i mitt liv har jag alltid haft böckerna stående i bokstavsordning men nu iddes jag inte och istället sorterade jag dem efter form (dvs hardback eller paperback) och färg. Att färgkoordinera sina böcker är visst årets trend läste jag någonstans, och det blir en annan grej - mer prydnad än litteratur på nåt sätt. Jag vet inte om det är flipp eller flopp ännu.
från vitt till rött

grått, blått och grönt

svart

Pocketböckerna har jag inte färgkoordinerat. De har i stället fått fylla sin hylla i dubbla rader.

Nedan följer en bildkavalkad på små detaljer från vårt hem:
skyddsängelsdetalj

handfatsdetalj

legobilsdetalj

barnrumsdetalj

kvarglömd detalj

litteraturdetalj

rallydetalj

sladdetalj

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...