Hallå!!! Klicka och rösta...

Hallå!!! Klicka och rösta...
Rösta på den här bloggen genom att klicka på loggan.

tisdag 13 april 2010

projekt vita rosor

I dag har jag, mamma och min moster tagit itu med projekt rosenbuske. Det står en stor gammal rosenbuske ungefär där vårt hus ska stå, så jag har kommit på att jag ska försöka flytta den för att kunna ha den kvar. Jag har varje skolavslutning bundit en krans av de vita, ljuvligt doftande rosorna och om det går att få en del av busken att överleva efter husbygget vore fantastiskt.

före
Allt "det risiga" är rosenbusken och då är en del av den redan nedmejad. Riktigt stor!

efter

Vi grävde upp delar av busken, som vi flyttade till en preliminär plats i väntan på att dels se om några av knölarna överlever och i så fall senare planera dem på nåt bra ställe på nya tomten.

knölarna på plats

mamma och moster Eivor täcker över med jord

jag lägger på mer jord på rosplantorna

se så fint det blir - Folke inspekterar också, annars var han mest intresserade av alla maskarna

gräs- och mossa åter på plats


nu är det bara att vänta och se om de överlever!

2 kommentarer:

  1. Hoppas det går bra med rosflytten. Härligt med rosor. Vi bygger ju också på en gammal tomt och flyttade några syrénträd bl.a. Vi vet inte riktigt än hur de har klarat sig.
    /Carin

    SvaraRadera
  2. Härligt att det verkar ha lyckats! Har ni fått några blommor i år? Förstår inte riktigt hur du lyckades binda en krans av rosorna när du var liten? Mina har massor av taggar och vissnar så fort man har plockat dem!

    /Andrea (http://entilltorpblogg.blogg.se)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...